#SchrijfNest103 – #rondgedicht OF #zandloper

Op de FB groep ’t SchrijfNest Online reikte ik vandaag deze foto (met dank aan Guy Bangoura) aan om een rondgedicht of zandloper (*) te schrijven bij opdracht #SchrijfNest103. Dit zijn de reacties:

Ik verkoop gebakken lucht
In de vorm 
Van een 
Woordenwolk
Witte wolk
Aan blauwe hemel
Zo heet mijn werk
(G.S.)

Ik ben niet de
man die de
wolken meet
liefje
ik ben
de jongen die
de wolken doet verschijnen
(G.S.)

In the country of
Magritte we areal
ready happy
with
a heaven
on the canvas
let alone a real.
(J.S.)

In het land van
Magritte zijn wij
al blij
met
een hemel
op het doek
laat staan een echte.
(J.S.)

Ik ben een zandloper
Kom wat dichterbij
En verover
mij
In Blankenberge
Doe me goed
Mij en mijn wolk
(G.S.)

is
er geen
wolkje aan de
hemel, dan maak
ik er eentje
voor jou
hemels
(L.V.)

een wolk van een
wolk, maagdelijk wit
op hemels 
blauw
voor jou
geschilderde afkoeling op
eindeloze snikhete zomerse dagen
(L.V.)

Chėrie
Voyage voyage
Dans les yeux
de ma mère
Ceci n’est pas
un nuage 
Magritte
(G.S.)

Ik ben de zon
in jouw bestaan
meestal toch
soms
haal ik
een donderwolk boven
om jou te schaduwen.
(J.V.)

Kunnen 
We zoveel
Licht niet aan?
Geen wolk dan maken
Ereen.
(M.d.J.)

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 17/8/2020

(*) Over deze schrijfvormen kom je meer te weten in mijn handboek ‘Mijmeren op papier – schrijfvormen van a tot z

4 gedachtes over “#SchrijfNest103 – #rondgedicht OF #zandloper

Plaats een reactie