Wat schreven deelnemers in ’t SchrijfNest op 4/10/2017?

Het thema van ’t SchrijfNest van 4 oktober was West-Vlaanderen in beeld en vond plaats in Hoeve Hangerijn.

Aan de hand van kunstfoto’s van West-Vlaamse fotografen – gepubliceerd in KW Weekend – werden de deelnemers uitgenodigd om een elfje, een rondeel, een pantoum en een villanelle te schrijven en voor te lezen.  Een rondgedicht maken met één woord uit hun villanelle was bedoeld als huistaak.

Op haar blog Schrijfselssite deelde ChantalW vandaag alle gedichten die ze tijdens ‘tSchrijfNest heeft geschreven en voorgelezen. Ik laat je hiér proeven van de twee rondgedichten en een afsluitend elfje die ze thuis heeft geschreven… om jou naar haar blog te leiden.

draaikolk
ik spring
en draai door
los van alles
voel ik me
zonder houvast
vrij

verweesd
ben ik
zo zonder jou
je loslaten is
mezelf opnieuw uitvinden
stukjes jou
inbegrepen

Op
de bodem
van mijn herinneringen
deint de heimwee uit.
Oeverloos.

Ik mocht ondertussen dit rondgedicht van LutV ontvangen.

verslaafd
echt verslaafd
niét zonder kunnen
écht niet zonder
zonder gaat niet
en maakt ziek
echt ziek
verslaafd

En HildeD bezorgde haar villanelle en pantoum.

 

Hierboven vind je de foto’s die de deelnemers werden toebedeeld én de teksten die mij ondertussen werden bezorgd.  Voor mijn teksten verwijs ik naar de blog vivapo mediteert creatief.

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 5 oktober 2017

Bron foto’s: KW Weekend

Geef een reactie

