Elfjes, haiku’s en tanka’s – 35

Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik van zondag 27 augustus tot zaterdag 2 september 2017 heb geschreven naar aanleiding van gebeurtenissen de voorbije week.

Wil je meer weten over elfjes, haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 27 augustus 2017 – op stap – hand in hand – met mijn echtgenoot op het Doeveren wandelpad zag ik dit …

P1060871

twee
witte veertjes
hand in hand
in het malse gras
vederlicht

maandag 28 augustus 2017 – de zandloper die ik in de crypte schreef vorige week inspireerde mij voor dit elfje

2017-08-25 - op weg naar je hart - 31

in
de crypte
naar de klank
van mijn hart luisteren
verrassend

dinsdag 29 augustus 2017

woensdag 30 augustus 2017  in de voormiddag begeleidde ik Mijmeren als een pelgrim; ik schreef een boomgedicht, een tanka en een elfje

ik kwam jou tegen
mijmerend als een pelgrim
nat in de regen
onze ogen begroetten
elkaar met een namaste

wanneer
ik luister
hoor ik geluiden
als luisteraar hoor ik
stilte

donderdag 31 augustus 2017 – over Schrijvend naar Kunst kijken dat ik gisteren in de namiddag in ’t Veldzicht begeleidde schreef ik dit elfje

de
snaren van
acht harten resoneerden
op klank en kleur
partituur

vrijdag 1 september 2017 – ik blik vandaag met een elfje terug op de workshop die ik gisteren in tVaartje mocht begeleiden voor een team vrijwilligers van ’t SAS te Brugge

verbinding
het thema
voor een schrijfworkshop
19 vrijwilligers namen deel
verrijkend

zaterdag 2 september 2017 – de afbeelding bij mijn zeswoordenverhaal over tegenstelling inspireerde mij voor deze tanka

P1060907nazomer ochtend
de temperatuur van de
cirruswolken ligt
beneden het vriespunt het
zonlicht breekt ijskristallen

Tot volgende week!

Viviane Van Pottelberghe – 2 september 2017

BewarenBewaren

2 gedachtes over “Elfjes, haiku’s en tanka’s – 35

Geef een reactie

