Elfjes, haiku’s en tanka’s – 31

Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik van zondag 30 juli tot zaterdag 5 augustus 2017 heb geschreven naar aanleiding van gebeurtenissen de voorbije week.

Wil je meer weten over elfjes, haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 30 juli 2017

Schat
aait over
mijn kruin. In
dit gebaar ervaar ik
liefde.
Liefde
smeult na
al die jaren.
Laait op in een
oogwenk.

maandag 31 juli 2017 – ik blik terug op de laatste Mijmeren op papier tVaartje te Lissewege

Mijmerend
in lijstjes,
elfjes en spiegel-elfjes,
tientjes, open zinnen en
zandlopers.

dinsdag 1 augustus 2017 – ik verwonderde mij over een zinvol toeval; het leidde naar een pantoum en dit elfje

Een
zinvol toeval
met onverwachte gevolgen
verborgen in een verrassende
boodschap

woensdag 2 augustus 2017 – promotie voor een workshop in samenwerking met Stembevrijder Rika Rotsaert

Schermafbeelding 2017-07-27 om 23.41.08uitnodiging
op weg
naar je hart
in crypte en labyrint
WELKOM!
welkom!
Rika en ik kijken
uit naar jouw
inschrijving via
mail

donderdag 3 augustus 2017 – naar aanleiding van wat de deelnemers hebben gedeeld op de blog Mijmeren schreef ik dit spiegel-elfje

proeven
van inzichten
vaardigheden en oefeningen
en hiermee thuis verder
stoeien
stoeien
met taal is proeven
van je zelf
in eigen
woorden

vrijdag 4 augustus 2017 – ik bereid me voor op twee dagen en één nacht afwezigheid

valies
en ik
staan gespannen klaar
de ene met een
badjas

de
andere naakt
vol en ledig
zondag keren we terug
volledig

zaterdag 5 augustus 2017 – tweedaagse zomer zweethut in het Zonnemaanhuis brengt mij bij een elfje en een tanka

een
nieuwe hut
wordt vandaag ingewijd
ik neem deel aan
ritueel

volle maan juni - 2zweethut ritueel
totale overgave
om door te zetten
transformatie van de rups
tot veelkleurige vlinder

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 8 augustus 2017

Een gedachte over “Elfjes, haiku’s en tanka’s – 31

Geef een reactie

