Mijmeren op papier in tVaartje op 22/7/2017

Kleur was vorige zaterdag het thema van Mijmeren op papier in tVaartje te Lissewege. Deze pagina wordt voorbehouden voor de teksten van de deelnemers.

tVaartje Lissewege 17-07-22 deel 1 - 5NicDan bezorgde mij ’s avonds dit bericht.

Met heel veel enthousiasme denk ik terug aan vandaag en deel ik graag mijn oogst… alles startte en ging voort met de kleur ‘geel’.
Mijn pantoum (*) volgt later… de titel ken ik al: de sneltrein der traagheid…

Spiegelelfje over het ‘belletje’

belletje
luister stil
jij rinkelt altijd
maar ik hoor je
niet
niet
altijd ben ik alert
voor jouw gerinkel,
jouw stiptheid
tringeling
tringeling
dank je
zacht belletje mijn
laat mij nooit meer
allein

tVaartje Lissewege 17-07-22 deel 1 - 4Drie woorden – drie zandlopers

Kindertijd

wat is de tijd
al lang vervlogen
veel uitgewist
kindertijd
toch levendig
alles komt terug
dankzij mijn lieve kleinkinderen

Daartussen

alles is in overvloed
als je alle
zorgen loslaat
daartussen
staat vertrouwen
in het goede
alles is in overvloed

Levenstrein

’t leven gaat soms ongecontroleerd
ik wil vertragen
meer genieten
levenstrein
ik luister
ik matig mezelf
ik pas me aan

(*) Zij schreef nog veel meer… kijk maar hier.

tVaartje Lissewege 17-07-22 deel 1 - 1Gen haalde drie woorden uit haar sprinter: boost, gele aardbei en bezem

wat geeft mij een
boost in deze
tijd van
’t leven
plug in
band van brugge
drie muzikanten in ’t vaartje

gele aardbei aan de
rand zoet en zuur
tijd van
’t leven
gele aardbei
op ’t randje van
ziek zijn en gezondheid

bezem om te vegen
angsten zorgen  illusies
werkelijkheid ontstaat
in
nu moment
bezem veegt flarden
van mentale gokken weg

tVaartje Lissewege 17-07-22 deel 1 - 6

en schreef dit pantoum bij dit glasraam uit de tentoonstelling in tVaartje

’t een en ’t ander
orde en chaos
de bezem is centraal
de gele aardbei pronkt links en rechts
orde en chaos
een tweeledigheid ’t een en ’t ander
de gele aardbei
waar is het midden
een tweeledigheid ’t een en ’t    ander
waar is het midden
waar is het hartmedium
een pendelen naar…
evenwicht die ontsnapt
waar is het midden
orde en chaos
’t een en ’t ander

Wat ik schreef kan je lezen op de blog vivapo mediteert creatief.

wordt vervolgd …

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 22 juli 2017

 

 

3 gedachtes over “Mijmeren op papier in tVaartje op 22/7/2017

  1. Pingback: vivapo op zomertoer – 04 | vivapo's Blog

Geef een reactie

