Elfjes, haiku’s en tanka’s – 28

Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik van zondag 9 juli tot zaterdag 15 juli 2017 heb geschreven naar aanleiding van gebeurtenissen de voorbije week(*).

Wil je meer weten over elfjes, haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 9 juli 2017 – Eén van mijn rondgedichten die ik gisteren schreef inspireerde mij voor

tvaartje-lissewege-17-07-08-4naakt
stelt zij
buik en borsten
bloot aan de warme
zonnestralen

maandag 10 juli 2017

kaai

Kai-Mook
is zwanger!
Zou zij dit
indiscreet geplaatst bericht leuk
vinden?

dinsdag 11 juli 2017

P1060273drie
generaties Ghyoot
gaan op verkenning
in de continenten van
Planckendael

woensdag 12 juli 2017 – mijn zeswoordenverhaal inspireert mij voor dit elfje

Beatrix
de gelukkige
deze vondeling overleeft
een stormvloed in een
mandje

 

zaterdag 15 juli 2017 – Mijmeren op papier in tVaartje leverde onder meer dit spiegel-elfje op

waar
stilte heerst
weerklinkt muziek in
mijn oren en mijn
hart
hart
resoneert op muziek van
een onuitgegeven partituur
van mijn
hand

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 21 juli 2017

(*) Waarom er enkele ‘dagen’ ontbreken in dit overzicht kan je hier lezen
foto’s: ©vivapo

2 gedachtes over “Elfjes, haiku’s en tanka’s – 28

Geef een reactie

