Elfjes, haiku’s en tanka’s – 26

IMG_2163Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik van zondag 25 juni  tot zaterdag 1 juli 2017 heb geschreven en gepubliceerd op de nieuwe blog vivapo mediteert creatief en/of op de FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka.

Wil je meer weten over elfjes, haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 25 juni 2017 – het derde logje over Sisterhood (dd. 24/6) leidde naar …

IMG_2166bijhouden
van dagboek
over opgemerkte coïncidenties
kracht van zinvolle toeval
ontluikt

maandag 26 juni 2017 – mijn logje over collega deelt schrijfoefening start met …

hoe
een dubbeltje
rollen kan of
hoe delen zich vermenigvuldigt
sisterhood

dinsdag 27 juni 2017 – de slak die ik zaterdag tijdens Sisterhood ontmoette kwam vandaag vandaag opnieuw op mijn pad tijdens Schilderen van uit je Innerlijke Bron bij Ingrid Retour

slak-Zeebrugge

slak
nodigt mij
langzaam uit tot
verbinding met mijn innerlijke
stilte

stilte
nodigt uit tot vertragen
en te vertrouwen
op mijn
intuïtie

woensdag 28 juni 2017 – mijn zeswoordenverhaal over boeken leidde naar …

co-bib
behoedt boeken
voor het containerpark
en krijgen een tweede
leven

donderdag 29 juni 2017 – de blog Natuurfreak blijft voor mij een bron van inspiratie,  deze keer voor een haiku

Schermafbeelding 2017-06-29 om 08.16.29

één zuchtje wind slechts
laat haar ritselend dansen
wit bevertjesgras

©vivapo – 29/6/2017

vrijdag 30 juni 2017 – Het Elfjeskabinet is mijn pied-à-terre deze zomer

beeld

Mijmeren
op papier
Proeven van stilte
vivapo’s zomeraanbod in tVaartje
Lissewege

zaterdag 1 juli 2017 – Met dit klavertje vier mondde Mijmeren op papier vanochtend uit in ©elfjespingpong 

magie
ontstaat wanneer
vier vrouwen samen
reflectief schrijven aan één
tafel

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 1 juli 2017

foto’s: ©vivapo

Een gedachte over “Elfjes, haiku’s en tanka’s – 26

Geef een reactie

