Elfjes haiku’s en tanka’s – 25

Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik van zondag 18 juni  tot zaterdag 24 juni 2017 heb geschreven en gepubliceerd op de nieuwe blog vivapo mediteert creatief en/of op de FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka.

Wil je meer weten over elfjes, haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 18 juni 2017 – mijn tekening vlindert in een tientje

volle maan juni - 2overgave
is magie
comfort zone loslaten
open staan voor het
onverwachte
onverwacht
verschijnt een vlinder op
het toneel van het
pad van
speelsheid

maandag 19 juni 2017 – vandaag samen met een maatje tafel en stoelen klaargezet in het Elfjeskabinet terwijl Ingrid Vandamme de laatste hand legt aan de info-borden

workshopsElfjeskabinet
in Lissewege
kreeg een onderkomen
in één van de
strandcabines
strandcabine
wordt zo mijn pied-à-terre
voor zomerse workshops
in ont-moetingscentrum
‘tVaartje

dinsdag 20 juni 2017 – op zoek naar locaties voor ’t SchrijfNest op verplaatsing

Picknicktuin

ik
maakte kennis
met werking en
en aanbod van vzw
tVeldzicht
‘tVeldzicht
een oase van rust
in Bonte Bazar
en de
PicKnicKTuin

woensdag 21 juni 2017 – Het thema van ’t SchrijfNest vandaag was bloeien als een bloem.

IMG_2116gewoon
ZIJN in
het NU moment
en meegaan met de
FLOW
©vivapo – 21/6/2017

donderdag 22 juni 2017 – een gedicht na mijn volle maan collage leidt naar …

op
mijn schrijftafel
verschijnt een witte
bloem met een stralend
hart

vrijdag 23 juni 2017 – een kort pantoum dan weer naar …

klaar
voor de
sprong ook al
is het vangnet onzichtbaar
vertrouwen

zaterdag 24 juni 2017 – vandaag liet ik mij onderdompelen in enkele rituelen tijdens de zomer sisterhood van het Ontdekkingshuis

Schermafbeelding 2017-06-24 om 23.32.51

tijdens
gezamenlijk ritueel
aan de branding
voelde ik mij gedragen
overgave
overgave
aan kwaliteiten van Lakshmi
die in mijn
open hart
resoneerden

resonantie
van de
klankschaal op mijn
buik voelbaar in alle
cellen
cellen
ontvankelijk na zuivering met
de energie van
mantra en
zeewater

Tot volgende week!

Viviane Van Pottelberghe – 25 juni 2017

foto’s: vivapo
afbeelding Lakshmi: het Ontdekkingshuis

Een gedachte over “Elfjes haiku’s en tanka’s – 25

Geef een reactie

