Elfjes, haiku’s en tanka’s – 24

Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik van zondag 11 juni  tot zaterdag 17 juni 2017 heb geschreven en gepubliceerd op de nieuwe blog vivapo mediteert creatief en op de FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka.

Wil je meer weten over elfjes, haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 11 juni 2017 – mijn limerick op zondag kreeg een staartje …

kippen
meer bepaald
scharrelkippen inspireerden mij
voor een limerick op
zondag

mijn tientje voor vaderdag een haiku

zonnige ochtend
een oase van stilte
samen ontbijten

ontbijt op vaderdagmaandag 12 juni 2017 Mijn klaar-in-vijf-minuten-gedicht leidde tot

onze
tuin baadt
in het ochtendlicht
zwoele ochtend honderd tinten
liefde

poëzie op een dekentje 14-6 - 15dinsdag 13 juni 2017 – mijn zeswoordenverhaal over respect leidde tot 

liefde
voor taal
delen is inspireren
en open staan voor
inspiratie

stiltewandeling 17-06-14 - 2woensdag 14 juni 2017 – Marc groet ’s morgens de dingen van Pol van Ostaijen inspireerde mij voor een gedicht en voor

mediteren
mijn naakte
voeten worden gemasseerd
verbinden mij met Moeder
Aarde
geaard
geef ik mijn zintuigen
vrij spel ik
noteer mijn
ervaringen

stiltewandeling 17-06-14 - 1donderdag 15 juni 2017 – Te gast in Gezelle’s lochting inspireerde mij voor een pantoum en voor

wandelen
in stilte
in de Lochting
van Guido Gezelle een verademing
ademen
aarde en zonne-energie naar
mijn hart- en
zonnevlecht-chakra brengen
meditatie

stiltewandeling 17-06-14 - 6vrijdag 16 juni 2017 – het poëziedekentje in Gezelle’s lochting inspireerde mij voor deze tanka

horen zien ruiken
proeven en voelen geven
zintuigen vrij spel
ik schrijf gedichten op een
rood poëziedekentje

't SchrijfNest 2017-06-07 - 1zaterdag 17 juni 2017 – mijn ervaringen deze week verwoord ik als volgt …

ervaringen
leiden tot
woorden en zinnen
die stilzwijgend poëzie doen
beminnen

Tot volgende week!

Viviane Van Pottelberghe – 17 juni 2017

foto’s: vivapo

4 gedachtes over “Elfjes, haiku’s en tanka’s – 24

Geef een reactie

