Elfjes, haiku’s en tanka’s – 23

Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik van zondag 4 juni  tot zaterdag 10 juni 2017 heb geschreven en gepubliceerd op de nieuwe blog vivapo mediteert creatief en op de FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka.

Wil je meer weten over elfjes, haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 4 juni 2017 – mijn limerick op zondag inspireerde mij voor …

een
foto kop
snuit en snoetje
in een grappig kleedje
limerick

maandag 5 juni 2017 –  mijn zeswoordenverhaal op zondag werd geïnspireerd door een loods met een verhaal en bracht mij bij …zeswoordenverhaal - antiek - 11

een
houten schaaf
bracht mij bij
buurman en herinnering aan
vader

dinsdag 6 juni 2017 – ik volgde mijn intuïtie voor de locatie en het programma van de stiltewandeling op 14 juni

91216_web_gezelle1

mijmeren
in stilte
op een poëziedekentje
in Guido Gezelle’s Lochting
zalig

woensdag 7 juni 2017 – in ’t SchrijfNest schreef ik deze namiddag een pantoum over verwennen die mij inspireerde voor dit elfje

't SchrijfNest juni - klaproos - 1op
een bankje
oog in oog
met ’t hart van een
klaproos

donderdag 8 juni 2017 – in ’t SchrijfNest schreef ik een reeks elfjes; dit zijn de eerste twee, voor het vervolg … verwijs ik naar dit logje

in
het bos
staat een kapelletje
op een bankje zitten
kinderen
kinderen
luisteren naar mijn verhaal
over een kabouter
op blote
voeten

vrijdag 9 juni 2017 – mijn vrije donderdag leverde inspiratie voor tal van nieuwe initiatieven voor vivapo’s zomeraanbod

Mijmeren
als een
pelgrim en Schrijvend
naar kunst kijken zomerse
start
start
nieuw initiatief
Proeven van stilte
vijf namiddagen in juli
Lissewege

schrijvend naar kunst kijken 05-07-2017

zaterdag 10 juni 2017 – morgen is het vaderdag; met een knipoog naar mijn echtgenoot, sluit ik deze reeks af met een foto van hem die mij inspireerde voor mijn Japans gedicht op zaterdag (gepubliceerd op vivapo mediteert creatief)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

bij ochtendgloren
wordt de rode roos gekust
waterdruppeltjes

Tot volgende week!
Viviane Van Pottelberghe, 10 juni 2017

Geef een reactie

