Elfjes, haiku’s en tanka’s – 22

Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik van zondag 28 mei  tot zaterdag 3 juni 2017 heb geschreven en gepubliceerd op de nieuwe blog vivapo mediteert creatief. Wat hier niet werd opgenomen vind je terug op de FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka.

Wil je meer weten over elfjes, haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 28 mei 2017 – op de blog vivapo mediteert creatief schreef ik op #InspiratieTiendaagse 4/10 onder meer enkele elfjes; ik voeg hier nog een haiku toe

ik
doe een
oogje dicht en
kijk met mijn innerlijk
oog

ogen
dicht voor buitenwereld mijn
innerlijke wereld komt
aan het
licht

ogen
dicht dan schrijft mijn
innerlijke wereld zich
naar het
licht

reiger boterbloemende boterbloemen
tieren welig in de wei
een reiger zwijgt wijs

maandag 29 mei 2017 – op de blog vivapo mediteert creatief postte ik op #KijkZieKlik – 18 – vrijheid dit beeld dat mij inspireerde voor een elfje over vrijheid

18 - vrijheid - 1

Buurt
Langestraat Brugge
herwon in de
winter van 2018 haar
vrijheid

 

dinsdag 30 mei 2017 – op de blog vivapo mediteert creatief schreef ik op #InspiratieTiendaagse 6/10 onder meer enkele elfjes

woorden
verwoorden wat
innerlijk werd opgeslagen
en al schrijvend wakker
werd

mijn
zintuigen staan
op scherp en
brengen dode woorden tot
leven

woorden
ze ontketenen
een storm waarin
ik in het oog
sta
sta
ik in het oog
van de storm
woorden brengen
stilte

woensdag 31 mei 2017 – op de blog vivapo mediteert creatief schreef ik op #InspiratieTiendaagse 7/10 onder meer enkele elfjes

woorden
en kaarsen
kunnen hun vlam
laten opstijgen tot een
gebed

woorden
lessen de
dorstige aarde waarin
gedachten tot gedichten kunnen
kiemen

donderdag 1 juni 2017 – op de blog vivapo mediteert creatief schreef ik op #InspiratieTiendaagse 8/10 onder meer enkele elfjes

met
een ruime
woordenschat kan je
in minder woorden meer
zeggen

ruimer
dan het
uiterlijke zelf
is de innerlijke eik
wijs

vrijdag 2 juni 2017 – op de blog vivapo mediteert creatief schreef ik op #InspiratieTiendaagse 9/10 onder meer enkele elfjes

In
de materiële
wereld bots ik
op de grenzen van
taal
taal
vangt soms een glimp
op van de
onbegrensde spirituele
wereld

Mediatie
laat grenzen
vervagen tussen de
materiële en de spirituele
wereld

zaterdag 3 juni 2017 – op de blog vivapo mediteert creatief schreef ik vandaag op Japans gedicht op zaterdag deze tanka en op #InspiratieTiendaagse 10/10 onder meer enkel elfjes

synchroniciteit
leren herkennen en als
leidraad gebruiken
in mijn dagelijks leven
creëren van wonderen

mijn
hart resoneert
op de woorden
die mijn mind zou
ontkennen

vertaling
van lied
al mijn cellen
nemen de boodschap op
mantra

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 3 juni 2017

Bron foto’s: ©vivapo

4 gedachtes over “Elfjes, haiku’s en tanka’s – 22

Geef een reactie

