Elfjes, haiku’s en tanka’s – 21

P1050893Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik van zondag 21 mei  tot zaterdag 27 mei 2017 heb geschreven.
Ik beoefende dagelijks meditatief schrijven (in mijn dagboeken) de voorbije week; ik vertoefde veel in de natuur en nam de nodige rust; mede daardoor publiceerde ik weinig op de besloten FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka

Wil je meer weten over elfjes, haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 21 mei 2017 – het logje over mijn volle maan collage inspireerde mij voor dit spiegelelfje

tijdens
ononderbroken schrijven
omzeil ik mijn
innerlijke criticus geen discussies
meer
meer
vanuit mijn buik en
mijn gevoel schrijven
prikkelt mijn
creativiteit

maandag 22 mei 2017

vandaag
op verkenning
samen met Marc
voor ’t SchrijfNest op
verplaatsing

verplaatsen
van ’t SchrijfNest betekent
buiten mijn comfortzone
treden en
durven

durf
te dromen
leef je dromen
en je krijgt een
droomleven

dinsdag 23 mei 2017

ik
zie een
elfje dat mij
met open armen verwelkomt
dank!

woensdag 24 mei 2017 (*)

enkel
mijn arm
is nodig om
mijn creativiteit op te
pompen

donderdag 25 mei 2017 (*)

dagboekfragment
leidde mij
naar een wonder
en lezen van een
boek

boek:
essentie van
synchronisch leven. Onbegrensde
kracht van het zinvolle
toeval

wonder:
een kracht
waartoe ik mezelf
eerder niet in staat
achtte.

vrijdag 26 mei 2017 (*)

Het
leven is
een inktpot vol
inspiratie gekleurd door dit
leven

zaterdag 27 mei 2017 (*)

terwijl
mijn pen
het papier kust
ontluikt mijn passie voor
schrijven
schrijven
zonder vooraf de uitkomst
te bedenken geeft
voeding aan
creativiteit

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 27 mei 2017

afbeelding: vivapo (*)

(*) gemaakt en geschreven in het kader van de Inspiratie Tiendaagse van Shodo, waar ik heel enthousiast aan deelneem; de overige teksten bewaar ik op een nieuwe blog die ik na afloop van de tiendaagse zal prijsgeven.

3 gedachtes over “Elfjes, haiku’s en tanka’s – 21

Geef een reactie

