Elfjes, haiku’s en tanka’s – 20

Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik van zondag 14 mei  tot zaterdag 20 mei 2017 heb geschreven en gepubliceerd op de besloten FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka

Wil je meer weten over elfjes, haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

P1050571

zondag 14 mei 2017 – moederdag – terug uit vakantie wacht ons een verrassing dat mij inspireerde voor mijn zeswoordenverhaal over succes en dit elfje

oost
west thuis
best er zitten
drie mereltjes in het
nest

en (op 18 mei en 19 mei) een vervolg kreeg in een tweede zeswoordenverhaal en deze elfjesketting

moge
elk kind
aandacht krijgen die
mij vandaag te beurt
viel
viel
ik uit het nest
of vloog ik
naar de
vrijheid
vrijheid
om het
leven te leiden
waarvoor mijn ziel heeft
gekozen

maandag 15 mei 2017 – toeval?

meter Irma

mijn
zus publiceerde
een foto van
mijn mama’s mama mijn
meter
meter
Irma’s foto valt die
mij toe voor
‘tSchrijfNest van
woensdag?

dinsdag 16 mei 2017 – onderstaande vraag kreeg een passend antwoord want ChantalW bezorgde mij deze interessante link

vraag:
maken merels
meer dan één
nest op één seizoen?
tsjonge!
jonge
merels verlieten net het
nest andere merel
verzamelt ook
nestmateriaal

woensdag 17 mei 2017 – in ’t SchrijfNest van vandaag schreef ik dit spiegel-elfje

IMG_1954

ontbijt
op moederdag
jouw gedekte tafel
ik bracht boterkoeken mee
zalig
zalig
momenten van samen zijn
in jouw flat
de Gulden
Kamer

donderdag 18 mei 2017 – ’t SchrijfNet van gisteren inspireerde mij dan weer voor

IMG_1955

schrijven
over herinneringen
het werpt een
ander licht op onze
relaties

vrijdag 19 mei 2017 – een logje over het ligconcert dat ik vanavond bijwoonde inspireerde mij voor dit Japans gedicht

drum didgiridoo
klankschalen windchimes en
twee vrouwenstemmen
namen mij mee op een reis
door het tropisch regenwoud

de rustgevende
natuurgeluiden namen
mij zachtjes mee en
brachten mij op de grens van
diepe ontspanning en slaap.

zaterdag 20 mei 2017 – een logje over de workshop die ik deze namiddag heb gevolgd inspireerde mij voor dit spiegelelfje op

de
zachte kracht
in mezelf ontdekken
mijn hart omarmt mijn
angst
angst
verglijdt geruisloos in vertrouwen
de zachte kracht
in mezelf
ontdekken

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 21 mei 2017

2 gedachtes over “Elfjes, haiku’s en tanka’s – 20

Geef een reactie

