Mijmeren op papier – 17 mei 2017

Deze pagina wordt voorbehouden aan de teksten die de deelnemers aan ‘t SchrijfNest van 17/5/2017 hebben geschreven rond het thema Mooie herinneringen. 

Op basis van de teksten die zij voor de pauze hadden neergepend schreven de deelnemers een aantal gedichten in een schrijfvorm naar keuze. We eindigden met een deelronde waarin de deelnemers niet alleen drie van hun teksten  lieten horen – met de nodige flair en/of hilariteit – maar ook welke (groot)ouder hiervoor model stond.

Rondeel (NicoleD)

Ik weet alles over het geheime plekje van mijn bompapa
Af en toe nam hij me mee
In zijn slaapkamer, achter de kleerkast, achter een gordijn
Ik weet alles over het geheime plekje van mijn bompapa
Ik mocht kiezen, zei hij
Ik koos voor een pot aardbeiengelei van 1960
Af en toe nam hij mij mee
Ik weet alles over het geheime plekje van mijn bompapa

Na het proeven van dit rondeel van NicoleD … smaakt het beslist naar meer! Daarom verwijs ik graag naar haar blog.

LutT deelde dit rondeel

Schermafbeelding 2017-05-22 om 16.19.16

Limerick (HildeL)

Er was een memé in Menen
ja, het zit wellicht in de genen
Ze breide à la volonté
vele truienn ook voor pepé
Niemand kon haar bijbenen.

Ben je na het proeven van deze limerick van HildeL nieuwsgierig naar meer? Neem dan een kijkje op haar blog.

Meer info over de gevolgde werkwijze en mijn oogst kan je lezen op een eerste en een tweede logje op vivapo’s blog.

wordt vervolgd …

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 22 mei 2017

Geef een reactie

