Elfjes, haiku’s en tanka’s – 18

IMG_3754Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik heb gepubliceerd op de besloten FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka van zondag 30 april  tot zaterdag 6 mei 2017.

Wil je meer weten over elfjes, haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 30 april 2017 

logo-vivapologo-dark

het
grafisch ontwerp
voor vivapo’s logo
beantwoordt aan mijn wensen
dankbaar
dankbaar
de vlag dekt voor
mij de lading
van vivapo’s
aanbod

maandag 1 mei 2017 – geïnspireerd door een Toosje  (Toos Bartlema)

logo-vivapo-wit op bruinop
het fluisteren
van de v’s
wiegt de veer zachtjes
mee

dinsdag 2 mei 2017 – vandaag … 47 jaar gehuwd

Twee
mei negentienhonderzeventig.
Twee mei tweeduizendzeventien.
Zevenenveertig jaar het leven
delen.

woensdag 3 mei 2017 – mijn zeswoordenverhaal inspireerde mij voor …

Schermafbeelding 2017-05-03 om 09.36.00

uitstelgedrag
is mij
niet vreemd zonder
uitstel schreef ik mijn
zeswoordenverhaal

donderdag 4 mei 2017 – mijn oogst in ’t SchrijfNest van 3 mei inspireerde mij voor deze haiku

ontpoppen rupsen
tot vlinders en kapellen
de lente ontwaakt

vrijdag 5 mei 2017 –  mijn kunstenaarsuitstapje op 3 mei was goed voor een tanka en een tweede elfje

IMG_1909bij valavond was
de idyllische tuin van
Guido Gezelle
het decor voor gedichten
van een nachtuil. Jan Fabre

schoenen-van-fabre

de
man die
vuur geeft loopt
niet naast maar zonder
schoenen

zaterdag 6 mei 2017 – in de lente begin ik de zomer voor te bereiden …

vivapo
verplaatst haar
zomeractiviteiten naar het
Ont-moetingscentrum tVaartje te Lissewege
Welkom

Welkom
je vindt het elfjeskabinet
in een strandcabine
van Lissewege
bad

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 6 mei 2017

bron foto schoenen
overige foto’s: vivapo

6 gedachtes over “Elfjes, haiku’s en tanka’s – 18

Geef een reactie

