Elfjes, haiku’s en tanka’s – 17

Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik heb gepubliceerd op de besloten FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka van zondag 23 april  tot zaterdag 29 april 2017.

Wil je meer weten over elfjes, haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 23 april 2017 – met mijn kleinkinderen op het kabouterpad in Het Leen te Eeklo, gisteren

hoeveel
armen zijn
er nodig om
deze grote boom te
omhelzen?

maandag 24 april 2017 – kleinkinderen knutselen bij oma

samen
met mijn
kleinkinderen de idiosyncratische
machine in gang gezet
thuis

dinsdag 25 april 2017 – een foto van Lisette Denberg’s herinnert mij aan mijn voornemen om de Retrospectiev Rik Wouters te bezoeken in de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België, aan wie ik eerder reeds een tanka wijdde.

lisetten denberg

Nel
de vrouw en
muze van kunstenaar
Rik Wouters vat vol
levenslust

woensdag 26 april 2017 – in mijn dagboekje had ik het vanmorgen over onverwachte verbindingen

vijfenvijftig
is collega
Sandra geworden ze
verloor de strijd tegen
ziekte
ziekte
bracht haar collega’s niet
samen bij leven
wel bij
afscheid

als
een spin
bracht ik een
oud web weer tot
leven
leven
eren van een collega
onverwacht verbindingen creëren
en dankbaar
zijn

donderdag 27 april 2017

vivapo
zoekt teamleden
om samen te
lopen of wandelen op
Levensloop
Levensloop
als eerbetoon aan vechters
en hen die
de strijd
verloren

vrijdag 28 april 2017 – het programma voor ‘t SchrijfNest op 3 en 17 mei staat op papier

de
lente en
mooie herinneringen vormen
de rode draad in
’t SchrijfNest

zaterdag 29 april 2017 – een rondeel op vivapo’s blog inspireerde mij voor

balansluisteren
en delen
in evenwicht vragen
en geven in balans
verbinding

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 29 april 2017

Bron laatste afbeelding
voorlaatste: Lisette Denberg
overige: vivapo

5 gedachtes over “Elfjes, haiku’s en tanka’s – 17

  1. Pingback: afscheid van een collega | vivapo's Blog

  2. ladyme2

    waar haal jij al de tijd om zoveel te schrijven? Het beneemt voor mij al een spatie tijd, om “één” elfje te schrijven!!! Geweldig vind ik dat …en zeer uiteenlopende onderwerpen…tof

    Liked by 1 persoon

    1. dank je Monik. Ik schrijf uit … zelfzorg. Ik ervaar een grotere weerbaarheid sinds ik schrijf. En oh ja, er blijven heel wat huishoudelijke taken liggen wanneer ik de drang voel om te schrijven. Dan maak ik dat dan weer op een ander moment goed.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

