elfjes, haiku’s en tanka’s – 15

Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik heb gepubliceerd op de besloten FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka van zondag 9 april  tot zaterdag 15 april 2017.

Wil je meer weten over haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 9 april 2017 – mijn logje over de Idiosyncratische machine van Kristof Van Gelder leidde naar dit elfje

IMG_1821

de
idiosyncratische machine
in actie zetten
deelgenoot worden van een
kunstwerk

maandag 10 april 2017 – dit elfje heb ik nog niet gepubliceerd op FB

herinnering:
op tien
april negentienhonderdachtenveertig huwden
Karel en Odette mijn
ouders

dinsdag 11 april 2017 – ook in het design museum in Gent is werk van Kristof Van Gestel (zie elfje 9 april) te bewonderen én uit te testen

daar
wil ik
voor eind oktober
ook nog naar toe
kunstenaarsuitstapje

woensdag 12 april 2017 – in stilte mijmeren in de natuur – 01 leidde naar dit elfje

paardenbloem
op toppunt
van rijpheid verspreidt
een briesje haar wijsheid
stralend

donderdag 13 april 2017 – in stilte mijmeren in de natuur – 02 leidde naar dit elfje

wie
leidt wie
innerlijk en uiterlijk
zes stralende gezichten verdichten
stilte

vrijdag 14 april 2017 – in stilte mijmeren in de natuur – 03 leidde naar dit elfje

in
stilte mijmeren
in de natuur
als voorbereiding op Pasen
Zalig!

zaterdag 15 april 2017 – mijn Japans gedicht op zaterdag leidde naar dit elfje

OLYMPUS DIGITAL CAMERAeen
dagelijkse portie
aandacht en liefde
doet zowel bataat als kweker
goed

Tot volgende week!

Viviane Van Pottelberghe – 15 april 2017

foto: ©vivapo

Geef een reactie

