Mijmeren in haiku of tanka – 15

Bezoekers van de besloten FB groep #Mijmeren in haiku en tanka krijgen wekelijks – tot eind 2017 – de uitnodiging om te oefenen in het schrijven van een haiku of tanka bij de afbeelding van de week.

Een haiku (haiku of senryu  met 5/7/5 lettergrepen) of een tanka (tanka of kyoka met 5/7/5/7/7 lettergrepen) bij een afbeelding worden een haiga genoemd.

Week 15

Schrijf een haiku of tanka bij Mr. and Mrs. Permeke 2016-2017,
van Dirk Zoete (°1969, Roeselare)
van 11 maart tot 4 juni 2017 opgesteld in het S.M.A.K. te Gent
in de tentoonstelling To be determined. According to the situation

IMG_1817

Dit is mijn bijdrage

een man en een vrouw
in Afrikaanse kledij
boerenportretten

©vivapo – 10/4/2017

Dit kunstwerk trok mijn aandacht tijdens mijn bezoek aan het S.M.A.K. op zondag 9 april.    Pas bij het lezen van de expogids viel mij de naam van het kunstwerk op: Mr. and Mrs. Permeke. De link naar Constant Permeke inspireerde mij voor mijn haiku.

Je kan meer lezen over mijn bezoek aan de tentoonstelling van Dirk Zoete in een logje op vivapo’s blog

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 10 april 2017

foto: vivapo

Een gedachte over “Mijmeren in haiku of tanka – 15

Geef een reactie

