Elfjes, haiku’s en tanka’s – 13

P1040314Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik heb gepubliceerd op de besloten FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka van zondag 26 maart tot zaterdag 1 april 2017.

P1040368Wil je meer weten over haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 26 maart 2017 – spiegeling, het thema van een zondagochtend wandeling met mijn echtgenoot (met verwijzing naar de drie foto’s)

P1040390

lente
zonlicht weerkaatst
mensen op wandel
een kasteel en glinsterend
water

maandag 27 maart 2017 – ik maakte met de vertaling van de titel van Permeke’s schilderij – waarover ik een tanka schreef – een elfje

P1040219

daken
te Oostende
rooftops in Ostend
toits d’Ostende Dacher in
Oostende

dinsdag 28 maart 2017 – het is écht lente!

mussen meesjes en
meisjes fluitend piepend en
zingend zonnig lied

woensdag 29 maart 2017 – na mijn limerick over een vergissing, schreef ik dit spiegelelfje

ik
ontdekte tot
mijn ontsteltenis dat
ik mij danig had
vergist
vergissen
is menselijk
geen been gebroken
wel een limerick ontsproten
collage

donderdag 30 maart 2017 – ik schreef ketting met spiegelelfjes in het logje over een onverwachte ontmoeting met onder meer dit slot:

anders
heb ik
hem gekend tijdens
een sollicitatiegesprek in 1967
aangeworven

aangeworven
vijftig jaar na datum
kijken wij er
glimlachend op
terug

vrijdag 31 maart 2017

sprakeloos
in stilte
samen met zielenmaatje
in de Lumière in
Brugge

zaterdag 1 april 2017

één
april vandaag
werklunch bij tante
Marie in Damme geen
grap

Tot volgende week!

Viviane Van Pottelberghe, 1 april 2017

foto’s: ©vivapo

2 gedachtes over “Elfjes, haiku’s en tanka’s – 13

Geef een reactie

