Elfjes, haiku’s en tanka’s – 12

P1040346Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik heb gepubliceerd op de besloten FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka van zondag 19 maart tot zaterdag 25 maart 2017.

Wil je meer weten over haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 19 maart 2017 – mijn limerick op zondag inspireerde mij voor dit elfje

lachyoga01

een
kikker stond
model voor vivapo’s
lachclub nu voor een
limerick

maandag 20 maart 2017 – Vera Van de Leur gaf de aanzet tot bewuster kijken en het schrijven van een aantal spiegel-elfjes en een tanka

dank
Vera om
mij bewust te
maken van deze rijkdom:
ZIEN
ZIEN
via de elfjes waarmee
wij de lente
voor jou
verwoorden

gele
viooltjes met
groot roestbruin hart,
paarse met miniem geel
hart
hart
gaat open bij het
zien van dit
prachtig kleurenpallet,
dankbaar

dankbaar,
omdat ik
zicht heb op
de forsythia in gele
pracht
prachtig
is de natuur in
lentetooi, ook groene
tinten zijn
mooi

gele viooltjes
hun grote roestbruine hart
overweldigt mij
de paarse daarentegen
lijken mij geel verlegen
dinsdag 21 maart 2017 – als antwoord op de vraag van het theebuiltje antwoordde ik met:

droom

ik
schreef een
tekst herwerkte en
herwerkte het tot een
gedicht

Really!
gedichten, ik
schrijf ze ganse
nachten en beloof mezelf:
onthouden
onthouden
doe ik ze niet
ik schrijf dan
maar teksten,
verdriet

woensdag 22 maart 2017 – twee zeswoordenverhalen, één over ritme en één over bloemen/bloesem mondden uit in twee elfjes:

vrouwen
gratieus in
gips getuigen van
het ritme in Permeke’s
kunst

met
enige verbeelding
zie ik botergele
sterren aan groen firmament
speenkruid

donderdag 23 maart 2017 – mijn tweede volle maan collage logje leverde dit elfje op

Twee
roze flamingo’s
reiken mij een
boodschap aan in
volle-maan-collage

vrijdag 24 maart 2017 – mijn derde volle maan collage logje dit elfje

boodschap
van flamingo’s
niets of doen
waar je warm voor
loopt

zaterdag 25 maart 2017 – mijn Japans gedicht op zaterdag werd nog voor de start van de Lente Sisterhood geschreven, maar pas pas op zondag gepost:

P1040275

een pad op mijn pad
wrattige huid graaft zich in
oranje oog loert

Tot volgende week!

Viviane Van Pottelberghe – 26 maart 2017

foto’s: ©vivapo

Een gedachte over “Elfjes, haiku’s en tanka’s – 12

Geef een reactie

