Elfjes, haiku’s en tanka’s – 11

Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik heb gepubliceerd op de besloten FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka van zondag 12 maart tot zaterdag 18 maart 2017.

de
lente laat
niet enkel bloemen
maar ook jullie inspiratie
ontluiken!

Wil je meer weten over haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 12 maart 2017 – een haiku naar aanleiding van ’t SchrijfNest zet z’n beste beentje voor en omdat ik voor het eerst Life op Facebook ging

schrijfmaatjes kleine
radertjes die mijn motor
draaiende houden

maandag 13 maart 2017 – vandaag kwam de ontnuchtering na de euforie van gisteren; de boodschap: loslaten om plaats te maken voor het nieuwe!

 

Houden
van parels
ook al lusten
de zwijnen ze niet
uitnodiging
Uitnodiging
tot waardig afscheid nemen
Nieuwe uitdaging komt
zich plots
aanmelden.

Een
droom is
nooit te groot
een dromer nooit te
klein.
Klein
als een mosterdzaadje mijn
droom: dementie mee
in beeld
brengen

brengt
gevoel van
parels voor de
zwijnen mij richting mijn
droom?
Droom
realiseren stap voor stap
afwachten omkeren tot
overleg en
samenwerking

zo
lang er
leven is is
er hoop voor stevige
stam
stam
sterft of wordt soms
geveld, terecht of
onterecht. Who
knows?

dinsdag 14 maart 2017 – mijmeren bij intuïtief schilderen en bij een vogel die ’t SchrijfNest heeft verlaten

vol
verwondering blijf
ik kijken en
blijf ik mijn schilderwerk
lezen
lezen
wat er zich innerlijk
afspeelt en uiterlijk
spiegelt of
omgekeerd?

ik
pink een
traantje weg want
ik mis jou in
tSchrijfNest
tSchrijfNest
zal ons blijven verbinden
met jou in
woord en
beeld

woensdag 15 maart 2017 – voor het geval ik de boodschap van maandag niet zou begrepen hebben …

een
warme douche
’s morgens, twee
koude douches overdag brrrrr
genoeg!
genoeg
koude rillingen; gelukkig was
er ook hartverwarmend
SchrijfNest en
klankconcert

klankconcert
van Boventoon
vanavond in Zevenkerken
pas laat in agenda
ontdekt
ontdekt
dat al wandelend ervaringen
delen heel verrijkend
kan zijn
dankbaar

dankbaar
voor de
vriendschap en verbinding
met schrijvende en delende
maatjes
maatjes
zijn de kleine radertjes
die mijn motor
zacht draaiende
houden

 

donderdag 16 maart 2017 – en nog een geheugensteuntje …

soms
komt de
oplossing voor een
probleem uit onverwachte hoek:
elfje!

Een
droom is
nooit te groot
een dromer nooit te
klein.
Klein
als een mosterdzaadje mijn
droom: dementie mee
in beeld
brengen

vrijdag 17 maart 2017 – het eerste elfje verwijst naar mijn eerste logje, het volgende naar mijn tweede logje, het laatste elfje tenslotte naar mijn derde logje over ’t SchrijfNest van 15 maart 2017

Als
kind had
ik het over
roggevlerken als mama roggevleugels
bakte

Door
mijn mama’s
kookkunst leerde ik
Ludwig kennen, mijn eerste
lief

hij
was autoritair
zij eerder solitair
als koppel toch niet
complementair

zaterdag 18 maart 2017 – ik schreef een lange kyoka dat als volgt begint

Accor Deonkast
ging in z’n eentje op stap
hoe saai vond hij dat
hij wou een vriendinnetje
uit het grote warenhuis…

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 18 maart 2017

Geef een reactie

