Elfjes, haiku’s en tanka’s – 10

12 maart 2017 kopie 2.004vivapo ging voor het eerste LIFE op zondag 12 maart; maar daarover lees je meer op het eind van dit blogbericht.

Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik heb gepubliceerd op de besloten FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka van zondag 5 maart tot zaterdag 11 maart 2017.

Wil je meer weten over haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 5 maart 2017

IMG_1594ik
heb een
zee van tijd
mijn toegewenste mantra voor
vandaag

maandag 6 maart 2017 de #reflectievraag  Hoe ga jij om met kritiek van anderen? een reflectievraag van Coach Jan, was het onderwerp van mijn ochtendsprinter.  Het resulteerde in mijn dagelijkse affirmatie en een elfje

img_1596

hoe
ga ik
om met kritiek
onderwerp van mijn ochtendsprinter
reflectie
reflecteren
over deze indringende vraag
bracht mij bij
mijn toegewenste
mantra

dinsdag 7 maart 2017 – na een mislukte FB life sessie ging ik kort na middernacht naar bed; in mijn ochtendsprinter ontdekte is … het was niét slecht maar leerrijk; ik wenste mij dan deze mantra toe.

na een mislukte
Facebook life sessie
ging ik naar mijn bed
mijn ochtendsprinter gaf mij
een andere bril: leergeld

ik
geef niet
op! OF ik
ga door! wereld van
verschil

woensdag 8 maart 2017

IMG_1620Acht
Maart 2027
Over tien jaar
Afspraak met achttienjarige
Jade Luna Lucia op
Vrouwendag
Vrouwendag
2017 mijn Ochtendsprinter is
een gesprek met
mijn kleindochter
Dagboeksgewijs

donderdag 9 maart 2017 – en toch kon ik bij mezelf blijven!

mannen
schijven kappen
kloppen en boren
ondertussen werk ik gestaag
verder
verder
mijn focus
op iets anders
leggen helpt om te
ontspannen

vrijdag 10 maart 2017 – in de aankondiging van de workshop (*) die ik vanavond volgde stond dit elfje

Vrijheid
leeft van
binnen. Echte vrijheid
zit helemaal in ons
zelf.

zaterdag 11 maart 2017 – als promotie voor mijn experiment op zondag 12 maart – een FB life uitzending (in drie delen) vanuit het co café – maakte ik een aantal aankondigingen, o.m. een korte presentatie. In het volgend weekoverzicht kan je hier meer over lezen.

kijk
je morgen
ook mee naar
voorstelling van ’t SchrijfNest?
Welkom!

Tot volgende week, Viviane Van Pottelberghe 12 maart 2017

foto’s: ©vivapo

(*) Work in & out: vrijheid, gewoon jezelf zijn

Geef een reactie

