Mijmeren op papier – 15/2/2017 – deel 2

Een vorig logje werd voorbehouden voor de elfjes, spiegel-elfjes, woordgedichten, haiku’s, tanka’s, rondgedichten, rondelen en zes-woorden-verhalen van de deelnemers aan Mijmeren op papier in ‘t SchrijfNest van 15/2/2017

De deelnemers mochten de ‘boodschap’ die ze (op het hartje) hadden ontvangen verpakken in een villanelle (*) die op déze pagina kan gedeeld worden.

HildeL bezorgde reeds op 15/2/2017 haar villanelle Slapeloze nachten

Slapeloze nachten;
Gedachten, ideeën blijven borrelen;
Moeilijk om daar controle over te krijgen.
woelen, draaien, opstaan.
Een glaasje water brengt orde en structuur.
Slapeloze nachten;
Stilletjes de gedachten wegblazen
Net als wolkjes laten voorbijdrijven.
Moeilijk om daar controle over te krijgen.
Loslaten
Bewust ademen tot in de tenen.
Slapeloze nachten.
Het lichaam wordt loom.
De geest begint te vertragen.
Moeilijk om daar controle over te krijgen.
De oogleden worden zwaarder en zwaarder.
Het ritme van mijn hart brengt rust.
Slapeloze nachten.
Ademen in het hier en nu.

LutT bezorgde haar villanelle Wijsheid

schermafbeelding-2017-02-22-om-18-53-19

ChantalW maakte na enige worsteling (meer hierover op haar blog) deze villanelle:

schermafbeelding-2017-03-05-om-16-44-49

NicoleD schreef op haar blog deze villanelle

schermafbeelding-2017-03-05-om-16-48-08

SandraH maakte deze villanelle

oordeelloos
de rust van oordeelloos te zijn
genieten van vele dingen rondom mij

als kind was ik onbezonnen
spelen en dagdromen was zowat mijn dagtaak
oordeelloos

met ouder worden werd ik bewuster van wat rond mij gebeurde
veel werd waargenomen via mijn zintuigen
genieten van vele dingen rondom mij

uitleg geven over alles en nog wat
het kader rond mij werd gevormd
oordeelloos

het is vallen en opstaan
maar het lukt me beter en beter
genieten van vele dingen rondom mij

soms ga ik nog de mist in
nobody’s perfect

oordeelloos
omarm ik je

DeboraK kondigde op deze manier de geboorte van haar villanelle aan:

schermafbeelding-2017-03-05-om-16-41-20

Wie vivapo’s blog volgt kon reeds kennis maken met mijn villanelle die ik volledigheidshalve ook hier deel.

schermafbeelding-2017-03-05-om-16-52-24

(*) Een villanelle telt negentien regels waarvan
regel 1=regel 6, 12 en 18
regel 3=regel 9 en 15.

Van harte dank aan alle deelnemers, Viviane Van Pottelberghe – 5 maart 2017

5 gedachtes over “Mijmeren op papier – 15/2/2017 – deel 2

  1. Pingback: Mijmeren op papier – 15/2/2017 – deel 1 – mijmeren op papier

  2. Knap de villanelle,
    het is echter beter
    schaapjes te tellen
    om te voorkomen
    dat de regels van
    de villanellen
    je de hele nacht
    liggen kwellen…

    Geïnspireerd om ook eens een villanelle te maken, maar dus niet in de late uurtjes 😉 Hartelijke groet, Bea

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

