Elfjes, haiku’s en tanka’s – 07

Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjeshaiku’s en tanka’s die ik heb gepubliceerd op de openbare FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka van zondag 12 februari tot zaterdag 18 februari 2017.

Wil je meer weten over haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 12/2/2017 – geïnspireerd door mijn logje door sneeuw gekust schreef ik dit spiegel-elfje

ondergedompeld
in een
bad vol vrouwenenergie
open en dichtgevouwen in
balans
balans
vloeiend in beweging als
het water bij
ebbe en
vloed

maandag 13/2/2017 – een promotie-elfje
emmyGewoon
mijn zoon
de eerste dichtbundel
van jonge mama Emmy
Lagast
dinsdag 14/2/2017 – op Valentijn een winterse picknick in ons huurtuintje

liefde
is bij
zeven graden de
tuin met HART en
ziel

voorbereiden
op de
lente en je
laven aan HARTverwarmende
soep

woensdag 15/2/2017 – in het SchrijfNest van vandaag schreef ik heel wat teksten, onder meer een spiegel-elfje en een tanka (die mij nauw aan het hart ligt)

we
zitten samen
rond de tafel
om te schrijven over
verbondenheid
verbondenheid
in het delend inspireren
ons hart openen
en aandachtig
luisteren

zachtjes koesterde
zij haar lievelingspopje
ze veerde plots op
toen ze een kinderliedje
hoorde uit haar jeugdjaren

donderdag 16/2/2017 – vandaag zou LieveB 68 haar geworden zijn; vanochtend miste ik haar zachtheid; deze namiddag borrelde mijn zachtheid uit een nieuwe bron. Onderstaande teksten worden geduid in het bericht geluk – 02 op vivapo’s blog

Lieve
vandaag voel
ik mij verbonden
met jou en jouw
inspiratiebron

inspiratiebron
die mij gaandeweg de
natuur en mijn
natuur liet
ontdekken

schermafbeelding-2017-02-16-om-22-21-28

energie van de
beuk en de rozenbottel
herinneren mij
aan jouw krachtige zachtheid
en jouw liefdevolle hart

zachtheid de sleutel
tot een vergevende kracht
die mij kan helen
en onzegbare woorden
tot liefde transformeren

vrijdag 17/2/2017 – ik verpakte een liefdevolle boodschap (doorzettingsvermogen) in een villanelle die mij inspireerde voor deze tanka:

een sneeuwwit klokje
priemt door een sneeuwwit tapijt
lente in aantocht
dit doorzettingsvermogen
inspireert vrouwen met pit

zaterdag 18/2/2017 – de week afsluiten in stilte

woordenloos praten
zegt soms meer dan een stormram
of een woordenvloed

Tot volgende week!
Viviane Van Pottelberghe – 20 februari 2017

2 gedachtes over “Elfjes, haiku’s en tanka’s – 07

Geef een reactie

