Elfjes, haiku’s en tanka’s – 05

schermafbeelding-2017-02-01-om-08-58-09Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjes, haiku’s en tanka’s die ik heb gepubliceerd op de openbare FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka van zondag 29 tot zaterdag 4 februari 2017.

Wil je meer weten over haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 29/1/2017 – de tekst bij een prachtige foto op de blog van natuurfreak inspireerde mij voor:

De
lente komt
schoorvoetend dichter en
de dichter komt voetje
voor

voetje
dichter bij
een ontluikend gedicht
dat door zelfvertrouwen wordt
geschoord

©vivapo – 29/1/2017

maandag 30/1/2017 – op  #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka werd ik bedacht met verjaardagswensen; op de eerste groep reageerde ik met een spiegelelfje, op de tweede met twee haiku‘s

mijn
dag kon
niet meer stuk
oh wat een geluk
verjaardagswensen
verjaardagswensen
in elfjes-vorm zelfs mét
beeld. ik zeg
jullie welgemeend
DANK!

voor jouw lieve wens
wil ik van harte danken
met een dank-haiku

een muzikale
boom die trilt en zingt als
verjaardagsgeschenk

©vivapo – 30/1/2017

dinsdag 31/1/2017 – de theezakjes in #Mijmeren in elfjes inspireerden mij tot:

glimlach liefde-geen-vraag
een
glimp van
een kind opvangen
kan een glimlach laten
ontsnappen

zalvend
de glimlach
die brandende tranen
blust met zacht stromend
water
Waar
liefde woont
hoor je vragen
noch antwoorden enkel bevlogen
woorden
woorden
van hart tot hart
gesproken laten de
liefde onhoorbaar
ontluiken
©vivapo – 31/1/2017

woensdag 1/2/2017 – een elfje uit een logje op vivapo’s blog

een
groepstraject The
Artist’s Way in 
Brugge volgen is mijn
verlangen
©vivapo – 1/2/2017

donderdag 2/2/2017 – na het SchrijfNest van gisteren schreef ik een pantoum; vanmorgen schreef ik een haiku, geïnspireerd door een elfje:

mogen
wij elkaar
wiegen met woorden
mogen wij elkaar liefdevol
omarmen

wiegende woorden
elkaar schrijvend omarmen
onverbloemd vrij zijn
©vivapo – 2/2/2017

vrijdag 3/2/2017 – na het lopen van het lichtlabyrint gisteren schreef ik een villanelle, een spiegel-elfje en een tanka

Geest
Hart en
Ziel worden gevoed
Door stralend licht tijdens
Lichtlabyrint
Lichtlabyrint
Lopen brengt mij inzichten
Vol vertrouwen spreid
Ik mijn
Vleugels

Labyrint vol licht

Wendingen en keringen
Op weg naar binnen
Keringen en wendingen
Op weg naar buiten … stralend


onverwacht een aai
grijze haren veren op
liefdevolle aanraking

©vivapo – 3/2/2017

zaterdag 4/2/2017 – voor het laatste elfje liet ik mij inspireren door een Japanse gedicht – wuivende halmen – dat ik vandaag op vivapo’s blog heb gepost

Heb
mezelf ontketend,
een illusie doorprikt
en mijn intuïtie gevolgd.
Verandering.
Verandering
een andere bril opgezet
om mijn pad
helder te
zien.

waterplas
weerspiegelt de
wollige witte wolken
uitgebloeide halmen wiegen mee
gracieus

©vivapo – 4/2/2017

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 4 februari 2017

Bron foto’s: ©vivapo

Geef een reactie

