Elfjes, haiku’s en tanka’s – 04

schermafbeelding-2017-01-25-om-08-05-16Deze pagina bevat een samenvatting van mijn elfjes, haiku’s en tanka’s die ik heb gepubliceerd op de openbare FB groepen #Mijmeren in elfjes en #Mijmeren in haiku en tanka van zondag 22 tot zaterdag 28 januari 2017.

Wil je meer weten over haiku en tanka? Ik heb deze en andere schrijfvormen verzameld op een speciale pagina op deze blog.

zondag 22/1/2017 – na het schrijven van mijn eerste limerick schreef ik dit:

ik
schreef vandaag
mijn eerste limerick
over verandering van spijs
uitdaging

maandag 23/1/2017

vleugels
die zich bewegen tussen
de aarde en
de onbegrensde
hemel

schreef ik als onderdeel van de elfjesketting op de FB groep #Mijmeren in elfjes bij het theebuiltje: Every smile is a direct achievement

dinsdag 24/1/2017 – na mijn tweede limerick deze week schreef ik dit

elke
dag opnieuw
word ik geïnspireerd
en mag ik inspireren
schrijverspassie

woensdag 25/1/2017

ik
doe mee
met Tournée Minérale
een maand zonder alchohol
individueel

individueel
is maar alleen als
groep beslist leuker
doe jij
mee?

mee
doen in
team vivapo’s SchrijfNest
samen met mij en
M@rcus

donderdag 26/1/2017 
Poëziepingpong
inspireerde mij
tot het creëren
van een speelse schrijfoefening
©pingpongpoëzie
vrijdag 27/1/2017 – naar aanleiding van het logje chimes en kabouters schreef ik dit elfje

chimes
brengen kabouters
weer tot leven
ik was hen vergeten
herinnering

zaterdag 28/1/2017 – het spiegelelfje schreef ik als een reactie op een elfje over verpieterde tulpen; het derde elfje verwijst naar een tête-à-tête met mijn echtgenoot vandaag

heb
je de
tulpen al gevraagd
waarom ze iedere keer
verpieteren?

verpieteren
duidt misschien op eenzaamheid;
een tête-à-tête gesprek
kan wonderen
doen

welkom
aan boord
van de KOKpit
een tête-à-tête met mijn
co-piloot

p1040100spiegeltje aan de
wand wie is de mooiste eend
tijdens de vriesweek?

©vivapo – 22-28/1/2017

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 29 januari 2017

 

3 gedachtes over “Elfjes, haiku’s en tanka’s – 04

Geef een reactie

