Schrijvend naar kunst kijken op Dag van de Stilte (30/10/2016)

Deze pagina wordt voorbehouden aan de schrijfsels van de deelnemers aan de mini-workshop Mijmeren op papier, Schrijvend naar Kunst kijken die ik mocht begeleiden op 30 oktober 2016. Deze workshop was bedoeld als kennismaking en werd aangeboden in het kader van de Dag van de Stilte die door Vorming+ MZW werd georganiseerd in het Fatima klooster te Heule.

beeldVoor de start van de workshop werd er een beeld van Els Vermandere op een sokkel neergezet in een cirkel van twintig deelnemers.

Graag verwijs ik naar een bericht op de blog Sylvia-Sylke waarin Sylvia haar ervaring verwoordt in een e.d.i.t en heel wat elfjes, o.m.

Omhelzing
in tederheid
vrouw die straalt
ik voel een liefdevol
hart.

Hart
onvoorwaardelijke liefde
vergeef steeds opnieuw
hand in hand verbonden
eeuwig.

Mijn ervaring tijdens het begeleiden van deze workshop is te lezen op mijn blog in het bericht Dag van de Stilte – 02. Twee deelnemers reageerden op mijn oproep om met mij de titel te delen die zij dit kunstwerk van Els Vermandere toedichtten.

Sylvia: Verzoening in tederheid.
Helga: De kus. Uit haar ‘dagboek van de kunstenaar’ deelde zij het woord: Tederheid.

Over deze workshop postte ik in mijn elfjes-weekoverzicht:

kunstwerk
behoort tot
de werkelijke wereld
en wereld van de
verbeelding
#305/366-©vivapo

Van harte, Viviane Van Pottelberghe – 23 november 2016

Geef een reactie

