Mijmeren op papier -21/9/2016

img_3687Deze pagina wordt voorbehouden voor reacties van deelnemers aan Mijmeren op papier in vivapo’s SchrijfNest van 21 september 2016. Neem gerust ook eens een kijkje naar de reacties van de deelnemers op 7 september.

MarcusC beet de spits af met een elfje voor de medeleerlingen dat hij als titel gaf: Lunchtime

Marcus
sits here
at the table
writing his first ELFJE
today

MarcusC bracht ook raad mee voor Schrijfnesters die aan zichzelf twijfelen: deze zeventiener dat hij schreef tijdens de nacht van 21 september.

To write a simple poem
just let your head
surrender to your heart

MarcusC vroeg om de zeventiener op deze pagina te publiceren, mét volgend commentaar: aan Viviane opgedragen met veel respect en liefs – MC (n.v.d.r. : ik voel mij vereerd en dankbaar!)

Bij mijn thuiskomst vond ik dit bericht in mijn digitale brievenbus:

it was lovely viviane. thank you!
i was never such a good professor as you
sorry if i interrupted you now and then with my silly questions
anyway, thanks a million for your original exercises. it was super
marcus – 21/9/2016

MonikK was er als de kippen bij om haar eerste oefening te bezorgen

Hallo Viviane , hier mijn eerste oefening al.
Heb genoten van de namiddag met jouw inbreng..
Groetjes LadyMe – 21/9/2016

Processed with PICSPLAY

HildeL deelde reeds na afloop van het SchrijfNest haar collage

drie-vragen-hildel

Ik plukte deze collage en deze spiegel-elfjes van de blog van ChantalW

chantal-oogstWat
kan ik
mij toch soms
opgejaagd, weggejaagd wild voelen …
Toekomst?
Toekomst
zit ik nu vast?
Verlangen naar beweging,
wending richting
paradijsje.

Maar
ik laat
me niet opjagen,
ik leef hier en
NU.
Nu
ook heel mooie momenten,
ik laat los
‘tkomt wel,
eens.

Alle schrijfsels van ChantalW kan je lezen in dit bericht op haar blog Schrijfselssite, een aanrader!

Deze collage en elfjes plukte ik dan weer van de blog van NicoleD

collage-nd

unforgettable
sprong in
het onbekende, een
aangenaam gevoel van rust,
genieten

verleg
uw grenzen
elk detail kan
het verschil betekenen, welkom
zen

ontwapenende
stralende glimlachjes
schitteren in het
nest, woorden verworden tot
kunst

en de afbeelding met het nonsense elfje

tekeningnd

indien
kijk dan
gevoelens zijn soms
en vaak zelfs nog…
erkennen

Alle schrijfsels van NicoleD kan je lezen in Mijmeren op papier in vivapo’s SchrijfNest, een aanrader!

MarcusC bezorgde mij zijn schrijfsels via de post. Hij heeft ons – als dichter met kennis van zaken – ingewijd in de nonsense poëzie via zijn omgekeerd stapelgedicht.

MonikK (LadyMe) bezorgde ook haar stapelgedicht, gelezen van boven naar onder & van onder naar boven

SLEUTEL VAN MIJN HART

De sleutel in het donker,
Durven groeien.
Godinnen in elke vrouw,
breek  uit jezelf.
Een nieuw gesprek met God.
De ziel in de wereld,
gedeelde intimiteit.
Een godin in mijn schoenen.

*********

Een godin in mijn schoenen,
gedeelde intimiteit.
De ziel in de wereld,
een nieuw gesprek met God.
Breek uit jezelf,
Godinnen in elke vrouw.
Durven groeien,
de sleutel in het donker.

M@nik 21/09/2016

wordt vervolgd …

 

3 gedachtes over “Mijmeren op papier -21/9/2016

  1. Pingback: mijmeren op papier – 7/9/2016 – mijmeren op papier

  2. Pingback: #366 elfjes in 2016 – 39 | vivapo's Blog

Geef een reactie

